Automatizace a IoT se stává pro firmy čím dál lákavější a efektivnější řešení. V dnešní době neexistuje žádná větší firma, která by o této variantě alespoň neuvažovala. IoT totiž poskytuje možnost lepší zákaznické zkušenosti a automatizace zase kvalitnější a rychlejší práci. Podle odhadů společnosti Dimension Data, by se měla implementace těchto systémů pro lepší zákaznickou zkušenost stát důležitým tématem příštího roku. Co však toto přináší pro běžného zákazníka?
Nové možnosti starých strojů
Díky IoT ze zákazníka odpadá například starost s opravami, či kontrola funkčnosti některých přístrojů. Zařízení s touto technologií jsou totiž schopna detekovat chyby a poslat data jejich výrobci. Kontaktní centra pro IoT většiny výrobců jsou dnes schopná přijímat data až z milionu různých zařízení a následně s nimi pracovat. Zákazníci se tedy mohou zaměřovat pouze na proaktivní zkušenost. Jak toto funguje v praxi?
Vezměme si například firmu Bosch. Ta do svých praček montuje snímače, které odhalí, že se buben pračky zpomalil ze standardních 7000 otáček za minutu na 5000. Zákazník by si takového detailu nebyl schopný všimnout, dokud by se závada postupně neprojevila dalšími poruchami. Avšak díky snímačům a propojení stroje do sítě, může pračka kontaktovat servisní centrum s přesným popisem aktuální závady. Servis poté může kontaktovat zákazníka a seznámit ho s daným problémem. Následně může nabídnout způsob, jak tuto závadu vyřešit. V některých případech navíc může servisní centrum společnosti Bosch opravit i určité závady na dálku a zákazníkovi dát vědět až poté co se problém vyřeší.
Více partner než nástroj
Růst digitalizace a snižování nákladů posouvá technologii stále kupředu. Novou normou se stávají samoobslužné postupy podpořené umělou inteligencí. Tento trend bude znamenat rozsáhlejší investice v roce 2018 do oblastí automatizace, umělé inteligence, analytika a strojového učení.
Více se také začíná využívat technologie Beacon, varianta Bluetooth. Ta dokáže upozornit stažené aplikace na změnu oblasti a změnit jejich nastavení tak, aby vyhovovalo zdejším zákazníkům. Tato technologie je již hojně využívána v maloobchodním sektoru a očekává se její další růst.
Jak tomu bude u nás?
Česká republika momentálně drží s těmito trendy krok a podle nejnovějších výzkumů tomu tak hodlá zůstat i nadále. Společnost SECTRON s.r.o. hodlá tento vývoj sledovat a poskytnout firmám dostatečné příslušenství pro implementaci IoT řešení dnes i v budoucnu.