Firma SITA pořádala výzkum dotazníků za rok 2017, týkající se spokojenosti pasažérů a implementace IT trendů pro letiště a cestování. Výzkum ukázal, že už nyní bylo více jak 57% zákazníků, kteří by uvítali inovace zmíněné v dotazníku.
O co se jednalo? Jedním z diskutovaných témat byla například kontrola pomocí biometrických údajů od firmy Gemalto. Člověk by tedy byl schopný použít terminál, kde by se otestovala jeho totožnost pomocí otisku prstů nebo skenu sítnice a následně by dostal potvrzení, které by mohl využít pro svůj let namísto pasu. Toto potvrzení by zajistilo, že pasažér může bez čekání nastoupit do letadla nebo odbavit zavazadla. A to vše pouze pomocí přiložení tohoto ověření k příslušnému zařízení. Mezi dalšími věcmi zmíněnými v dotazníku, bylo například sledování zavazadel v reálném čase nebo získávání oznámení o letu.
Pro zákazníky by tyto inovace znamenaly méně čekání a pro aerolinky zase redukci opožděných odletů. Pomocí implementace těchto IoT řešení by se tato očekávání mohly stát skutečností již v blízké budoucnosti. Výzkum totiž ukázal, že 91% leteckých společností hodlá implementovat IoT pro větší efektivitu a zákaznickou spokojenost již v příštích 3. letech.