Hotline: +420 599 509 599

Obchodní oddělení: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

  Můj účet

Výtahový komunikátor je nezbytným vybavením moderních výtahů

Integraci výtahového komunikátoru, resp. hlasové brány, si pravděpodobně uvědomíme až ve chvíli, kdy se s námi výtah zastaví a mačkáme tlačítko zvonku. Výtahový komunikátor však nezajišťuje jen spojení s dozorovým centrem, ale také mnoho dalších funkcí potřebných pro provoz výtahu a dohled nad výtahem.

Co říká zákon?

Povinnost vybavení výtahů hlasovou bránou je obsažená v  zákoně. Nařízení vlády č. 193 / 2022 Sb. v bodě 5.3.2 říká: 

  • Výtahy pro dopravu osob, osob a nákladu nebo jen nákladu a svislé zdvihací plošiny, které jsou trvalou součástí budov s povolenou dopravou osob a nákladu, přesahující nosnost 100 kg a s výškou zdvihu přesahující 2 metry provozovatel výtahu zajistí stálým dispečinkem nebo systémem dálkového monitorování se stálou službou s nepřetržitým provozem, nebo jiným systémem stálé služby, okamžité spojení s dopravovanými osobami

Hlasové brány hrají hlavní roli v obousměrné komunikaci a bezpečnosti výtahů

Komunikační systémy jsou nezbytné pro zajištění bezpečnosti osob používajících výtah. A komunikace je klíčová zejména v době nouze. Existuje možnost, že konvenční interkomové systémy nestačí. Díky použití nejmodernější technologie komunikace pomocí výtahového komunikátoru jsou hlasové brány schopny překlenout komunikační nedostatky.  

Hlasová komunikace přes reproduktor a mikrofon výtahu je běžná mezi jednoduchými výtahovými komunikačními systémy. Pro mnoho lidí se sluchovými nebo řečovými potížemi je ale taková komunikace obtížná nebo zcela nemožná. 

Hlasové brány přesahují konvenční systémy. Umožňují přepravovaným osobám vybrat si způsob komunikace pomocí textu nebo například videa. Hlasové brány poskytují bezproblémovou komunikaci prostřednictvím mluvených, písemných nebo vizuálních vodítek, což zajišťuje, že nikdo nezůstane bez pomoci nebo nemožnosti sdělit zásadní informace v případě nouze.

Hlasová brána jako součást budovy

Integrací moderních hlasových bran se systémy správy budov je možné zajistit centralizované řízení a monitorování. Prostřednictvím integrace jsou výtahy, bezpečnostní pracovníci a správci budov schopni se navzájem spojit v reálném čase. 

Vzdálený monitoring a diagnostika 

Experti na údržbu mohou pomocí hlasové brány sledovat výtahové systémy z dálky, rozpoznávat problémy a zabránit vzniku dalších potíží. Díky využití vzdáleného přístupu lze řešit případné problémy s výtahem rychleji, což nejen minimalizuje výpadky, ale zajišťuje také nepřetržitý provoz výtahu. 

Rychlé reakce v  nouzových situacích

V případě nouzových a neočekávaných událostí, jako jsou výpadky proudu, zemětřesení nebo jiné kritické situace, je prostřednictvím hlasové brány k dispozici přímá komunikační linka mezi osobami ve výtahu a záchrannými službami. 

Automatizované nouzové scénáře rychlé reakce zajistí, že příslušné bezpečnostní složky a další organizace budou kontaktovány včas, což usnadňuje provedení záchranné operace, která je pak rychlá a dobře organizovaná.

Připraveno na budoucnost

Jak se technologie postupně vyvíjí, hlasové brány lze snadno aktualizovat o nové funkce. Výtahový komunikátor tak není potřeba měnit vždy, pokud je potřeba nastavit novou funkci, která do konvenčních řešení nelze přidat. 

Shrnutí: 5 hlavních výhod integrace výtahové IoT brány

  • Sledování dat v reálném čase 
    Výtahová IoT brána umožňuje týmům správy budov a údržby sledovat data v reálném čase. Senzory výtahu nepřetržitě shromažďují a sdělují údaje o rychlosti výtahu, vzorcích používání a stavu systému. Díky monitorování provozu v reálném čase mohou výtahové brány pomoci zefektivnit provoz a zkrátit prostoje. Navíc může zvýšit životnost systémů tím, že systém rychle a včas rozpozná problémy. 
  • Analýza dat pro prediktivní údržbu 
    Výtahy s integrovanou technologií IoT poskytují pokročilé analýzy, které předpovídají potřeby údržby. Systém hlasové brány využívá data a trendy k detekci poruch a opravám komponent výtahu ještě před jejich výpadkem, což přispívá k prodloužení životnosti zařízení a snižuje potřebu nouzových oprav a delšímu přerušení provozu výtahů. 
  • Vzdálený přístup a optimalizace 
    Oprávnění zaměstnanci mají možnost vzdálené správy výtahů. Správci budov mohou na dálku upravovat nastavení výtahu, plánovat údržbu a optimalizovat jeho výkon. 
  • Energetická účinnost a úspora nákladů 
    Výtahové IoT brány neustále analyzují vzorce využití a optimalizují svůj provoz podle aktuální poptávky, což přispívá k úspoře energie. Díky tomu majitelé budov šetří energie. V dobách nižší poptávky mohou inteligentní algoritmy provozovat výtahy efektivněji a ekonomičtěji, což přináší úspory nákladů. 
  • Integrace se systémy správy budov (BMS) 
    Integrace systémů správy budov (BMS-Building Management System) s výtahovými branami pomáhá zajistit hladký chod budov. Komplexní správa zařízení je jednodušší díky centrálnímu řízení a monitorování budovy. Správa budov a provoz výtahů jsou díky tomuto propojení efektivnější. 

SECTRON má řešení pro výtahový komunikátor

Výtahové IoT brány znamenají revoluci v tomto odvětví. Robustel vyvinul výtahovou bránu EV8100 s komplexními rozhraními při dodržení globálních standardů. Umožňuje hladkou integraci se současnými zařízeními.


Navíc se může pochlubit záložní baterií a funkcí failover 4G sítě, která zajišťuje maximální spolehlivost i v případě výpadku napájení. Kromě toho nabízí VoLTE (Voice over LTE), VoIP (Voice over IP) a port FXS (rozhraní analogové telefonní linky). Tyto protokoly umožňují komunikaci mezi interkomovým systémem výtahu a mobilní sítí. 

Kromě toho zařízení bezchybně funguje s cloudovou platformou pro vzdálenou správu zařízení Robustel RCMS (Robustel Cloud Manager Service).

Klíčové vlastnosti výtahové brány Robustel EV8100

  • Podpora VolP a VoLTE
  • Integrovaná záložní baterie, v souladu s normami EN 81-28 a AS1735
  • Vysoce stabilní mobilní připojení 4G/3G/2G s globálním pokrytím pásma
  • Rozhraní 1 × RS232, 1 × RS485 + 1 × CAN pro připojení k průmyslovým zařízením
  • 4 × DI, 1 × relé pro jednoduché monitorování a ovládání
  • Dva sloty pro SIM karty pro redundantní komunikaci
  • Podpora Wi-Fi 802.11ac s podporou režimů AP a Cient
  • Podpora  Bluetooth 5.2
  • Podpora software Docker
  • Podpora C, C++, Java, Python, Node.js atd.
  • Wireguard/IPsec/OpenVPN/GRE/L2TP/PPTP/DMVPN+ další možnosti VPN
  • Podpora platformy RCMS-Robustel pro efektivní správu velkého množství zařízení

Další informace o výtahové bráně a výtahovém komunikátoru Robustel EV8100 najdete na stránce produktu v našem e-shopu.

Video představení hlasové výtahové brány Robustel EV8100

Tip: Ve videu si můžete ručně zapnout české titulky


ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů