V dubnu jsme měli díky Renault Group a autosalonu Autoset Centrum Ostrava možnost vyzkoušet v rámci několikadenního testování elektrickou verzi nového Renaultu Kangoo.
V SECTRONu bychom pro výjezdy techniků na instalace a jiné pracovní výjezdy volili užitkovou variantu vozidla, pro test jsme měli k dispozici jeho osobní provedení.
Renault Kangoo je na trhu od roku 1997. Současná generace nabízí pětidvéřové MPV poprvé ve variantě plnohodnotného elektromobilu.
Elektromobil vzešel ze spalovacího modelu. Zůstal mu tak například klasický přístup k tankovací nádrži, za kterou se ale nenachází nabíjecí konektor, ale zaslepený otvor pro tankování. Nabíjecí konektor je umístěn na přídi vozu pod odklopným znakem automobilky Renault. Interiér je také shodný se spalovacím modelem. Rychlostní stupně se řadí stejnou řadicí pákou.
Ve voze je umístěna osmimodulová baterie o využitelné kapacitě 45 kWh, která podle tabulkového parametru WLTP poskytne dojezd 265 km. V základní verzi nabízí Kangoo pouze palubní nabíječku o nabíjecím výkonu 11 kW. Ve vyšší verzi o výkonu 22 kW a k tomu možnost DC nabíjení o výkonu až 80 kW. Přední nápravu pohání elektromotor o výkonu 120 koní s maximálním točivým momentem 245 Nm.
Přístrojová deska nenabízí technologické a designové vychytávky v podobě velkého displeje a ambientního osvětlení, je ale velmi praktická a neurazí. Kangoo má dva displeje, jeden v kapličce za volantem a druhý ve středu palubní desky. Ten má menší rozlišení, než jsme z moderních vozů zvyklí, je ale matný, takže nebude tak trpět na otisky prstů, je čitelný a praktický. Displej za volantem má jemnější rozlišení a velmi rychlou odezvu. Najdete na něm všechny potřebné informace o jízdě.
Pomocí řadící páky můžeme pro jízdu dopředu volit režim plachtění i rekuperace ve třech přednastavených stupních.
Co hodnotíme hůře je výhled z místa řidiče přes přední sloupky na obou stranách. Designéři sice přidali okénko, ale i tak jsme se museli při výhledu do zatáčky docela dost naklánět. A to při rozhledu doleva i doprava.
Interiér vozu je pohodlný, prostorný a v autě najdete mnoho prostorných odkládacích přihrádek a kapes. Cestující na zadních sedadlech ocení i praktické sklopné stolečky.
Hodnocení
Na jízdu s elektromobilem si velice rychle zvyknete. Řízení je velmi pohodlné už od rozjezdu až po řízení jedním pedálem. Ten brzdový používáte méně často než u spalovacích vozů.
Dovedeme si představit, že nový Renault Kangoo se bude líbit velké části rodin nebo živnostníků včetně užitkové varianty. Jen by mu slušela baterie o větší kapacitě. S dojezdem 265 km je akční rádius 130 km, což může být pro spoustu firemních výjezdů za montáží nedostatečné.
Poděkování
Za nabídku možnosti vyzkoušet si Renault Kangoo E-tech děkujeme Renault Group a autosalonu Autoset Centrum v Ostravě.
Oficiální stránky modelu Renault Kangoo E-Tech