Hotline: +420 599 509 599

Obchodní oddělení: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

  Můj účet

Renault Scenic E-Tech – Je to opravdu ještě Scenic?

Před krátkým časem jsem měl možnost otestovat vozidlo Renault Scenic E-Tech. Protože jsme doma v minulosti měli Renault Scenic z roku 2015, tak jsem byl zvědav, kam se Renault posunul.

Prvním faktem je samozřejmě změna pohonné jednotky. Mé velké očekávání však bylo směřováno na prostornost a různé vychytávky pro úschovu věcí. V tomto ohledu byl totiž Scenic vždy favoritem a kouzelníkem s místem. Pohodlí a prostornost bylo druhé jméno tohoto vozu. Navíc tento model s elektrickým pohonem získal ocenění Evropské auto roku 2024. Jak nová platforma a líbivý design ovlivnil prostornost vozu?

Nový Scenic vypadá oproti předchůdci moderněji, na první pohled klame tělem a spíše vypadá jako SUV než původní kategorie MPV. Vůz vypadá opravdu hodnotně a kolemjdoucí se často zastavovali a byli zvědaví, copak to je za vozidlo. Zajímavým řešením je panoramatická střecha s vrstvou tekutých krystalů, která může zneprůhlednit jednotlivé segmenty střechy a chránit tak interiér vozu před horkem. Moderní a zajímavá vychytávka.

V interiéru vozu zůstává obří vnitřní prostor a to samé platí také o kufru. Zavazadlový prostor je objemný a hluboký. Pod podlážkou nabízí praktickou schránku na kabely. Toto mi z praxe moc nevyhovuje, protože když jedete na výlet s bagáží, musíte přebalovat auto z důvodu nabíjení. Lépe mi přijde umístit schránku na kabely pod přední víko motoru. Bojoval jsem také s vyšší nakládací hranou kufru. 

V České republice se Scenic E-Tech nabízí pouze s výkonnějším 160kW provedením s baterií o využitelné kapacitě 87 kWh. Zajímavostí je, že se konstruktérům podařilo u vozidla zachovat velmi dobrou hodnotu pohotovostní hmotnosti 1 842 kg, což je oproti konkurenci zajímavé číslo.  Navíc to má pozitivní vliv na dynamiku vozidla a v neposlední řadě také na spotřebu vozu. Mám vlastní zkušenost s VW ID.4 150 kW a u Renaultu mi přišlo, že má prostě větší šmrnc. Při režimu SPORT byla odezva na plyn velmi příjemná a předjíždění bylo opravdu hračkou.

Dalším velkým překvapením pro mě byl infotainment vozu. Ten využívá služby od Google a byl neskutečně rychlý a nabízel možnost instalovat různé aplikace z Google Play Store. Navíc pod displejem byla rychlá tlačítka pro snadnou obsluhu systému. Toto ocení každý, kdo je zvyklý na starší auta s tlačítky. Přesednutí do nového moderního vozu nebude ze začátku takové překvapení. Určitě se na ovládání přes dotykový displej dá zvyknout, ale rychlá tlačítka jsou neocenitelná.

Ovládání směru jízdy bylo umístěno za volantem a na mě působil tento pracovní prostor přeplněně. Byla tam pádla pro rekuperaci, ovládání rádia, ovladač stěračů, ovladač světel a ovladač řazení (dopředu, neutrál, dozadu, parking). Jsem zvyklý využívat u ID.4 ovladač řazení pod volantem. V případě Renaultu mi však jejich systém ovládání nevyhovoval. Pořád jsem měl plné ruce jiných ovladačů, než jsem potřeboval.

S vozidlem jsem cestoval i delší trasu Ostrava – Hodonín a zpět. Celkově to byla velmi příjemná cesta v režimu COMFORT a nezapřela se francouzská pohodlnost vozu při zachování příjemných jízdních dovedností. Auto jsem nabalil na výlet pro 3 osoby a místa stále zůstávalo nadbytek. Co mi však chybělo byly tajné přihrádky v podlaze, stolečky pro děti, přihrádky pod sedadly, kapsy v kufru a další místa, kterými disponovala stará generace Scenicu. Závěrem tedy mohu potvrdit, že nový Scenic je více SUV než MPV. Přesto zůstává  fajným autem do rodiny.

Poděkování 

Za nabídku možnosti vyzkoušet si další z vozů značky Renault i nyní děkujeme Renault Group a autosalonu Autoset Centrum v Ostravě.

Oficiální stránky modelu Renault Scenic E-Tech.

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů