Hotline: +420 599 509 599

Obchodní oddělení: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

  Můj účet

Když se retro sejde s budoucností: Renault 5 je zpět!!!

Design a odkaz 70. let

Nový Renault 5 je nepochybně jedním z nejpovedenějších návratů ikonického modelu do 21. století. Design čerpá z původního Renaultu 5 z 70. let. Jeho siluetu, světla i detaily karoserie si každý fanoušek okamžitě spojí s historií značky. Zároveň ale působí moderně, svěže a technicky vyspěle. Testovaný vůz v jasně žluté barvě doslova svítil v ulicích a připomínal, že i malé auto může být stylové a výjimečné. S délkou 3 922 mm a šířkou 1 774 mm je Renault 5 ideální do města, ale díky robustnějším až nafouklým proporcím nevypadá vůbec jako malé auto. Díky platformě AmpR Small, na níž Renault 5 stojí, je interiér prostornější než by se zvenku zdálo.

Jízdní vlastnosti

'Pětka' ve verzi s výkonem 120 kW (163 koní) a točivým momentem 245 Nm nabízí opravdu svižnou a zábavnou jízdu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá přibližně za 8 sekund. Díky umístění kol v rozích karoserie a nízkému těžišti (danému baterií pod podlahou) působí velmi stabilně a agilně i v ostřejších zatáčkách. Podvozek je dobře vyladěný a řízení má příjemnou odezvu, malý hatchback tak nabízí až překvapivě sportovní zážitek z jízdy, který běžně známe spíše z vyšších tříd. Velkou škodou je, že to není zadokolka. Celý zážitek by byl umocněn na jiný level. V ostrých zatáčkách do jízdy zasahovala elektronika, takže auto drželo stopu a vždy poskytlo bezpečnou a sportovní jízdu.

Baterie a nabíjení

Testovaný vůz byl vybaven větší z dostupných baterií, konkrétně variantou o kapacitě 52 kWh (netto 50 kWh). Spotřeba během testu se ustálila na 17 kWh/100 km, což je velmi dobré číslo s ohledem na svižný jízdní styl testu. Reálný dojezd se tak pohybuje kolem 300 km v kombinovaném režimu. V městském provozu lze s lehkou nohou dosáhnout i výrazně více.

Co se týče nabíjení, Renault 5 podporuje AC nabíjení výkonem až 11 kW a DC rychlonabíjení až 100 kW. Při použití rychlonabíječky lze baterii dobít z 15 na 80 % zhruba za 25 minut, což jej činí plnohodnotně použitelný vůz i mimo městské prostředí.

Výbava vozu

Interiér vozu je moderní, ale zároveň se nese v duchu jednoduchosti. V testované verzi nechyběl digitální přístrojový štít, centrální dotykový displej (až 10,1') s infotainmentem kompatibilním s Android Auto a Apple CarPlay, automatická klimatizace, parkovací senzory, zadní kamera nebo celá řada asistenčních systémů – včetně udržování v pruhu, nouzového brzdění nebo adaptivního tempomatu. Ovládání infotainmentu od Google bylo intuitivní a pohodlné. Z mého pohledu bylo za volantem moc páček. Ze začátku testu jsem s tím bojoval (jen na pravé straně ovládání režimu jízdy, rádia, stěračů), ale časem jsem si zvykl. Pro majitele nebo fanoušky Renaultu to není problém, ti jsou na to zvyklí z běžného provozu. V tomto ovládání je Renault konzistentní už několik desítek roků. Zajímavostí je i bidirectional charging (V2L), tedy schopnost vozu napájet externí zařízení.

Ostatní dojmy a postřehy

Renault 5 v sobě spojuje nostalgii s moderní technologií. Není to jen dopravní prostředek, ale auto, které vzbuzuje emoce. Během testu se za ním lidé pravidelně otáčeli, fotili si ho. A to je u městského elektromobilu velmi neobvyklé. Je to důkaz, že Renault stvořil vůz, který dokáže zaujmout i nadchnout.

Srovnání vozů stejné kategorie:

Parametr

Renault 5 E-Tech (52 kWh)

Peugeot e-208 (51 kWh)

Fiat 500e (42 kWh)

Třída / karoserie
B-segment, 5d hatchback
B-segment, 5d hatchback
A/B-segment, 3d hatchback
Platforma / pohon
AmpR Small, FWD
eCMP, FWD
eCMP, FWD
Výkon
120 kW (test) / 110 kW oficiálně
115 kW
87 kW
Točivý moment
245 Nm
260 Nm
220 Nm
Zrychlení 0–100 km/h
8,0 s
8,2 s
9,0 s
Max. rychlost
150 km/h
150 km/h
150 km/h
Kapacita baterie (užitná / nominální)
52,0 / 55,0 kWh
48,1 / 51,0 kWh
37,3 / 42,0 kWh
WLTP dojezd
402–412 km
398–409 km
300 km
Reálný dojezd (EVDB)
~335 km
~315 km
~235 km
Spotřeba (test)
17 kWh/100 km

~15–16 kWh/100 km
AC nabíjení
11 kW (3f)
7,4 kW (11 kW vol.)
11 kW (3f)
DC rychlonabíjení (max.)
100 kW
100 kW
85 kW
DC 15–80 % (čas)
~31 min
~27 min (20–80 %)
~35 min
V2X / obousměrné nabíjení
V2L + V2H/V2G (AC)
Nepodporuje
Nepodporuje
Rozměry (d/š/v)
3922 / 1774 / 1498 mm
4055 / 1745 / 1430 mm
3632 / 1683 / 1527 mm
Rozvor
2540 mm
2540 mm
2322 mm
Pohotovostní hmotnost
~1524 kg
~1530 kg
~1365 kg
Zavazadelník (základ/max)
326 l / ~1000 l
309 l / 1118 l
185 l / ~550 l
Průměr otáčení
10,3 m
10,4 m
9,7 m

Děkujeme společnostem Renault Česká republika a Autoset Centrum ČR plus s.r.o. za zapůjčení testovacího vozu, které nám umožnilo provést důkladné hodnocení jeho vlastností a jízdních parametrů.

Renault 5

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů