Není tajemstvím, že jsme v SECTRONU zelení a přepřaháme na elektromobilitu. První vozy již ve flotile máme a pokukujeme po dalších.
Prvním pořízeným vozem byl model ID.3 automobilky Volkswagen a to přímo 1st Edition MAX. Proto nás zajímalo srovnání se sériovým modelem ID.3 vybaveným tepelným čerpadlem, které SECTRON ajdítrojkaz limitované edice ještě nemohla mít.
Na začátku února jsme sestavili posádky, sladili nastavení vozidel a tlak v pneu, naplánovali trasu, určili komisaře a pečlivě sledovali předpověď počasí, protože tento test měl jít až na krev.
Cesta byla naplánována po rozličných typech silnic v běžném provozu. Poměr byl 20 % v obcích, 40 % po okresních silnicích a 40 % na dálnici. Byly domluveny čtyři zastávky pro vyvětrání a opět vytopení vozů na 20 °C a také nařízeno dodržování maximálních dovolených rychlostí.
11. února 2021 jsme si u prodejce Auto Heller v Ostravě vyzvedli testovací vůz, abychom oba vozy, tento i náš, připravili na páteční test.
V pátek v deset hodin byla obě auta nabita na 100 %. Teplota byla -10 °C. Zapsali jsme hodnoty o stavech baterií a tachometru a vyrazili ze sídla firmy v Ostravě.
Po necelé hodině jsme dorazili do první zastávky, kde si posádky předaly informace, zapsali jsme nové stavy do tabulky a auta vyfotili na krásném fulneckém náměstí pod zámkem a chrámem Nejsvětější Trojice.
Poté jsme se vydali směrem k oderským vrchům na Potštát, kde začínalo přituhovat, ale v autech nám bylo pořád příjemně. Po vystoupání k Potštátu jsme spatřili dvě mechanické dobíjecí stanice. Na chvíli jsme zastavili, ale byly momentálně mimo provoz. Vrtule se netočily. Proto jsme nedobíjeli, ID.3 měly stále dostatek energie pro jízdu i topení.
Další plánovaná zastávka na zapsání údajů v testu byla u vojenského újezdu Libavá. Bylo to místo s nejnižší teplotou testu, ale zároveň jediné, kde se objevila modrá obloha slunce.
Poslední zastávka před cílem se uskutečnila na náměstí v Hranicích. Auta už nevypadala moc fotogenicky, vozovky ošetřené solí se na nich podepsaly. Během zastávky si členové posádky vyřídily telefonní hovor a čekala nás už jen cesta zpět do Ostravy. Tentokrát po dálnici. Po třech hodinách jsme test ukončili u hlavního sídla SECTRONu v Ostravě. Následovala debata posádek, první úpravy fotek a také vyhodnocení testu.
Výsledky po 160 km testu
Celkově jsme najeli s vozy 160 km při teplotách pod -10 °C. Jak jsme předpokládali, výsledky hrají ve prospěch modelu s tepelným čerpadlem, které na uvedené trase bylo o 2,25 kWh / 100 km úspornější. Což by v přepočtu na kapacitu baterie a spotřebu při tomto arktickém testu znamenalo dojezd delší o 22 km.
SECTRON ID.3 1st MAX | ID.3 Business (tep. čerpadlo) | Přínos TČ | |
Spotřeba vypočtená | 25.74 kWh | 23.48 kWh | -2.25 kWh |
Dojezd vypočtený | 225 km | 247 km | +22 km |
Podmínky testu
- stejná trasa
- dodržování maximální dovolené rychlosti na všech trasách
- v každém vozidle byl řidič a spolujezdec
- vozy byly kromě povinné výbavy doplněny SECTRON přenosnou nabíječkou 32 A, 400 V
Za možnost uskutečnit tento test velice děkujeme autosalonu Auto Heller Ostrava, který nám uvedený vůz zapůjčil.
Navštivte kategorii Elektromobilita, kde najdete přenosné nabíječky, prodlužovací nabíjecí kabely, ale také wallboxy a stojanové nabíjecí stanice.