Zpět

Elektromobilita

Elektromobilita se pomalu ale jistě se stává realitou dnešní doby. Zaměřuje se hlavně na vozy poháněné elektřinou, které jsou šetrnější k životnímu prostředí. Jde tak o ekologický způsob dopravy, který neprodukuje primární emise. Elektro auta a jiné dopravní prostředky s elektrickým pohonem se dobíjejí skrze elektrickou síť. K dobíjení slouží domácí nabíjecí stanice (wallboxy) nebo veřejné dobíjecí stanice. Jaké elektroauto jezdí v barvách SECTRONu se dozvíte v článku.

Elektromobil

Elektroauta jezdí na elektrický pohon, mají nulové lokální emise CO2, NOx a neprodukují žádné zdraví škodlivé látky. Elektrovozy jsou z hlediska konstrukce a použitých dílů výrazně jednodušší zařízení než klasický automobil, čímž ušetříte náklady na údržbu. Jízda elektromobilem je zhruba třikrát levnější než jízda autem se spalovacím motorem. Elektromobil můžete dobíjet i doma v garáži, na pracovišti nebo veřejném místě. Další z výhod je tichý chod elektromobilu. Motor elektromobilu nevydává žádný zvuk, zatímco motor klasického automobilu je hlučný.

Hybrid

Hybridní vozy používají k pohonu spalovací motor nebo elektromotor. Jsou vybaveny velkokapacitní baterií, která uchovává energii vynaloženou při brzdění a tak baterii není potřeba vůbec dobíjet.

Nabíjecí stanice

Nabíjecí stanice pro elektromobily se dělí na AC a DC - podle druhu elektrického proudu, který jimi prochází.

AC stanice nabíjí střídavým proudem a zároveň používá palubní systém auta, který zajišťuje proměnu proudu ze zásuvky na proud pro baterie. Přijímá tedy střídavý (AC) proud a mění ho na stejnosměrný (DC) proud, ten posílá dále do baterie. AC nabíjecí stanice jsou cenově dostupné a vhodné k instalaci doma.

DC stanice nabíjí stejnoměrným proudem. Mění střídavý proud (AC) na stejnosměrný (DC), poté proud posílá přes systém řízení baterie (Battery Management System - BMS) přímo do baterie, DC nabíjecí stanice jsou technologicky náročné (potřebují výkonné odběrné místo elektrické energie.) a jejich cena je mnohonásobně vyšší než u AC nabíjecí stanice.

Nabíjecí kabely

Nabíjecí kabely mají na obou koncích konektory Typu 2. Jsou vyrobeny z kvalitních materiálů a jejich životnost je více než 10 000 zapojovacích cyklů, pokud si zvolíte silnější kabel můžete ho použít i s budoucím elektromobilem. Při výběru kabelu je důležitým parametrem jeho délka, která vám usnadní manipulaci s kabelem v garáži či na veřejném parkovišti. 

Nabíjecí konektory

Konektorů pro nabíjení elektroaut najdeme několik typů lišících se jednak regionem a jednat typem nabíjecího proudu.

Zastavme se napřed u nejrozšířenějšího konektoru používaného v EU a od roku 2014 schváleného jako standard a tím je Typ2 Mennekes. Používá se pro nabíjení střídavým proudem do maximálního výkonu 22 kW. Najdete ho nejčastěji na wallboxech nebo domácích přenosných nabíječkách.

Jeho kombinací s konektorem pro nabíjení stejnosměrných proudem vznikl konektor CCS Typ2 (Combined AC/DC Charging System). Tímto konektorem můžete dobíjet až do výkonu 350 kW.

Dalším konektorem se kterým se můžete setkat je standrad CHAdeMO pro dobíjení stejnosměrným proudem (DC) až do nabíjecího výkonu 62,5 kW. Tyto konektory používají převážně asijské automobilky jako Mitsubishi nebo Nissan. Netýká se to ale všech asijských výrobců. 

 

Konektory Typu1 najdete nejčastěji v USA, ale podle posledních zpráv se od nich pomalu ustupuje. Jejich provedení je obdobné jako u Typu2, tedy samostatný konektor Typ1 pro střídavý proud a kombinace  AC/DC s označením CCS Typ1.

Samostatnou cestou se vydala automobilka Tesla, která využívá na svých Superchargerech svůj konektor.


Hotline: 599 509 599

Obchodní oddělení: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

Hotline: 599 509 599

Obchodní oddělení: +420 556 621 030, obchod@sectron.cz

Přihlášení k odběru novinek

Odesláním formuláře souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů.

Pro listování v sekci posuňtevpravo / vlevo
Pro listování v sekci posuňte vpravo / vlevo
Varování
Zavřít